fbpx
  • Megjelenés:

Új politikai szabályokat vezet be a Facebook, ez Magyarországra is érvényes lesz

A Facebook úgy döntött, hogy szigorú szabályokat vezet be a politikai hirdetésekre vonatkozóan.

Szűk egy hónap múlva, május végén tartják az Európai Unióban a 2019-es Európa-parlamenti választásokat, ahol kiderül, hogy az egyes országokból mely képviselők ülhetnek majd be az EP padsoraiba. A kampányba azonban nemcsak az egyes pártok szálltak be, de a Facebook szerint az országok EP-választási eredményeit külföldről is igyekeznek befolyásolni valakik. A Facebook ezért úgy döntött, változtat a politikai hirdetések rendszerén.

Richard Allan, a cég egyik alelnöke nemrég jelentette be, hogy a választások tisztasága érdekében az Európai Unióban minden ilyen hirdetőnek "engedélyt" kell kapniuk ahhoz, hogy hirdethessenek. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a politikai csoportoknak különböző dokumentumokat kell benyújtaniuk annak érdekében, hogy ellenőrizzék a "személyazonosságukat". Emellett technikailag is ellenőrzik majd, hogy valóban az adott országon belülről érkezik-e a leendő politikai hirdetés.

Allan a sajtótájékoztatón megerősítette, hogy azok a csoportok és személyek, akiket korábban kitiltottak az oldalról, továbbra sem térhetnek vissza a Facebookra, még akkor sem, ha valamelyik pártnak hivatalos kampányolnak.

Mindez azt jelenti, hogy a Facebook az EU mind a 28 tagországában bevezeti az új szabályozást. Allan kiemelte: a Facebookon és az Instagramon is egyértelműen jelölni kell, ha egy hirdetés politikai hirdetés.

(HVG)