fbpx
  • Megjelenés:

Közel tízmilliárddal drágul a metrófelújítás

Újabb fővárosi beruházás drágult jelentősen.

Míg a múlt héten a Lánchíd felújítására ötmilliárd forinttal drágább ajánlat futott be annál, mint amit még Tarlós István korábbi főpolgármester elutasított, addig kedden a BKV írt alá egy olyan szándéknyilatkozatot a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-vel, amelyben a 3-as metró középső szakaszának alagút felújítására 9,1 milliárd forint többletköltség elszámolását hagyták jóvá a 2017-ben kötött, 48 milliárd forint értékű szerződésben foglaltakhoz képest. A közlemény szerint a beruházás összességében 9,5 milliárd forinttal drágul, és január 11-én kezdődnek a munkálatok.

Csodálkozik e valaki azon, hogy újabb fővárosi beruházás drágul jelentősen Karácsony „tűzbetennémakezem” Gergely főpolgármester regnálása alatt.

Égető a kérdés, mi történt, hogy a BKV eddig nyolcmilliárd forint többletköltséget tartott indokolhatónak, most mégis újabb másfél milliárddal többet fizetnének, hogy a Swietelsky folytassa a hármas metró felújítását. Miközben Karácsony Gergely szinte naponta siránkozik és mutogat másra, hogy mit miért nem tud megcsinálni, hogy miért nincsen pénz semmire, közben csak úgy repkednek ki a többlet milliárdok, a Lánchídra ötmilliárd, itt pedig újabb másfél milliárd!

– jelentette ki lapunknak Wintermantel Zsolt, a BKK igazgatóságának fideszes tagja a jelentős drágulással kapcsolatban.

Mint arról korábban beszámoltunk, tavasszal feneklettek meg a tárgyalások a beruházással megbízott Swietelsky Vasúttechnikai Kft.-vel, miután utóbbi 18,4 milliárd forintnyi többletköveteléssel állt elő. A BKV kicsúszott a megállapodásra rendelkezésre álló, október végi határidőből is. Jelenleg a 3-as metró állomásainak a felújítása zajlik, és jelentős költségnövekedést okozhat, ha az alagútrekonstrukció nem történhet ezzel párhuzamosan.

A 3-as metró felújításának végső dátuma 2023 márciusa, ami a világjárvány miatt várhatóan júniusra módosul, s ezt a határidőt pedig rendkívül fontos tartani, különben vissza kell fizetni a projektre felvett 172,7 milliárd forint EU-s támogatást. Összességében a beruházás az 1,9 milliárd forintos tervezési díjon kívül 217,4 milliárd forintba kerül, s az uniós forrásokon felüli 44,7 milliárdot a költségvetés finanszírozza.