fbpx
  • Megjelenés:

Mások dolgoznak Karácsony helyett

Ha valamit erőszakkal nyomok, az nem hat ösztönzően a lakosságra. Ha csökkenteni akarom a városi autós forgalmat, akkor alternatívát kell adnom, a közösségi közlekedést fejlesztenem megfelelő minőségűre, tisztaságúra és biztonságosra – fogalmazott lapunknak Wintermantel Zsolt, a fővárosi Fidesz–KDNP frakcióvezetője.

Szerinte egy önkormányzat hatékony és jó irányításához együttműködésre van szükség, ám a Karácsony Gergely vezette főváros a szembenállás politikáját képviseli.

Karácsony Gergely főpolgármester nem más, mint egy báb, egy ügyes színész. Bármilyen szerepet el tud játszani, el tudta játszani a miniszterelnöki tanácsadót, el tudta játszani a zuglói polgármestert, most elbábozza a főpolgármesteri szerepet. Valódi szakmai tudás, városvezetői elképzelés, vízió a jövőről – az nincs. 

Nem csodálom, hogy egy tettre kész, a városát érdemben működtető polgármestert ez zavar. Engem is zavar, mint egy gyakorlatias cselekvő embert, és nagyon remélem, hogy egyre több budapesti át lát a szitán, és észreveszi azt, hogy itt ők egy műsort kapnak, nem városvezetői munkát – húzta alá lapunknak Wintermantel Zsolt.

A fővárosi Fidesz–KDNP frakcióvezetője közlekedési mérnökként úgy látja, kiváló szakemberek dolgoznak alsó, közép- és felső középvezetői szinten. Szerinte a probléma az irányítás, a vezetésből hiányzik a tudatosság, következetesség és a gyakorlati működésre törekvés igénye.

Nyilvánvalóan a Budapesti Közlekedés Központ (BKK) két nap alatt meg tudja tervezni a körúti kerékpársávok felfestését vagy az Üllői úti karók lerakását, mert egy mérnök ezt is és azt is tud tervezni. Az összehangolt működést viszont a politikai vezetésnek kellene eldöntenie, és a fő irányokat megszabni. Ha kapkodás van, ha nincs társadalmi párbeszéd, akkor fejetlenség alakul ki – mutatott rá a fővárosi baloldal hiányosságaira a kormánypárti politikus, aki szerint a probléma az átgondolatlan, szakmaiatlan, álzöld vezetésben keresendő.

Wintermantel Zsolt szerint a kerékpáros közlekedés erőltetése inkább kontraproduktív, mint hasznos.

Ha valamit erőszakkal nyomok, az nem hat ösztönzően a lakosságra. Ha csökkenteni akarom a városi autós forgalmat, akkor alternatívát kell adnom, a közösségi közlekedést fejlesztenem megfelelő minőségűre, tisztaságúra és biztonságosra. Ahhoz, hogy az emberek átüljenek az agglomerá­ciós vasútra, biztonságos P+R parkolókat kell építeni az agglomerációs települések vasútállomásain – osztotta meg véleményét a fővárosi politikus. 

Wintermantel szerint együttműködésre van szükség, ám a Karácsony Gergely vezette főváros ennek teljes hiányát mutatja.

Úgy nem lehet együttműködni, hogy belerúgok a kormányba, elkezdek hisztizni mindenhol és mindenért. Senkinél sem lehet úgy segítséget kérni, hogy előtte fél órával belemartam és tolvajnak neveztem. Az ellentétes érdekeket kell összehangolni – hívta fel a figyelmet Wintermantel, aki szerint rossz irány, hogy a főváros tétlensége teremtette kényszerhelyzetben a kerületi polgármesterek kezdték el elvégezni a főváros feladatait.

Az önkormányzati törvény azért választ szét kerületi és fővárosi feladatokat, adja hozzá a finanszírozást, hogy mindenki a saját dolgát végezze el. Ha egy kerület felújít egy utcát a főváros helyett, akkor Karácsony Gergely és a főváros azt látja, hogy ezt a feladatot elvégzik helyette, és a jövőben is el­várja ezt – fogalmazta meg a jelenlegi helyzet tarthatatlanságát Wintermantel Zsolt.