fbpx
  • Megjelenés:

Összeomlás és káosz

Még csak folyosói pletykák szintjén, de egyre gyakrabban és egyre hangosabban esik szó az Újpesti Média Kft. egyre nehezebben titkolható működési zavarairól.

Egyre több a munkatárs, egyre magasabbak a költségek, pazarló a gazdálkodás és igen nagy jóindulattal is csak szerénynek nevezhető a nyújtott teljesítmény. Ennek az eredménytelenségnek az egyik mindenki számára jól látható szegmensét jártuk most körbe. Nézzük mi a helyzet a Sajtó Kft. által üzemeltetett közterületi reklámokkal.

Ha Újpest utcáit járjuk, feltűnhetnek az újpesti logóval ellátott óriásplakátok és citylightok. Az előző városvezetés, akkor, amikor még a törvény megengedte saját óriásplakátokat telepített. Ennek hármas célja volt,

  • az önkormányzat saját maga meg tudja oldani a közérdekű köztéri kommunikációját
  • az önkormányzat és cégeinek és intézményeinek reklámozását gazdaságosan lehet saját erőből megoldani
  • helyi vállalkozók és cégek számára értékesíti a felületeket, ezzel bevételt tud termelni, miközben a helyi vállalkozókat is támogatja

A korábbi években a modell jól működött, a felületek tájékoztatták az újpestieket például az ingyenes városi rendezvényekről, de reklámozták az önkormányzathoz kötődő szolgáltatásokat és programokat is. A Tarzan Park, a Halassy uszoda mellett az UP Rendezvénytér programjai is népszerűsítésre kerültek így. A főként helyi vállalkozók számára értékesített felületek pedig milliós bevételekkel gazdagították a Sajtó Kft-t.

Valamennyi fotó 2020. 02. 26-án készült.

Ehhez képest a sajtó új ügyvezetőjének munkába lépésével a rendszer látványosan összeomlott, ami azért is különös, mert a sikerhez csupán a már működő rendszert kellett volna továbbvinni. A korábbi dolgozók tömeges kirúgása, a bizalmi, de szakmailag nem igazán alkalmas emberek felvétele, politikai paranoia és az ügyvezető gyengesége együtt eredményezte a ma látható káoszt.

Az óriásplakátokat végignézve szomorú kép tárul elénk. Szinte elenyésző a vállalkozói hirdetések száma, az önkormányzat hirdetési pedig szinte kivétel nélkül idejétmúlt, lejárt határidejű hirdetés. Caramel karácsonyi koncertjét és a decemberi fényvillamost reklámozzák február végén. Az Up rendezvénytér már lezajlott előadásaival vannak teli a szakadozó, foszladozó plakátok.

Bátran kimondhatjuk: a Sajtó Kft. nem végzi a feladatát.

Ez pedig

  • kárt okoz az adófizetőknek
  • felelős az elhanyagolt városképért
  • lejáratja az önkormányzatot és Újpestet

Fel kell tenni a kérdést, a sajtó kft vezetője és dolgozói azért kapják a fizetésüket, hogy kárt okozzanak az újpestieknek?