fbpx
  • Megjelenés:

Négy sávon vezet majd a Felvidékre az M2-es gyorsforgalmi

Mégis megépülhet az M2-es gyorsforgalmi út Vác és az országhatár közötti része. Az első két szakasz tervezésére már kiírta a közbeszerzési felhívást az állami beruházó szervezet.

A domborzati viszonyok miatt számos völgyhíd épül majd, a leghosszabb 1205 méter hosszú lesz.
 
Rohamos ütemben gyarapodik a főváros agglomerációjában a lakosság, tavaly Érd, Gyömrő, Nagytarcsa, Délegyháza, Veresegyház, Dunaharaszti, Szigetszentmiklós népessége nőtt legnagyobb mértékben, akár nyolc százalékkal. A pesti oldalon egyes északi települések, Dunakeszi és Göd több hullámban fogadott be kiköltözőket, így korábban túlestek a nagy ugráson. Csakhogy minél több az ember, annál többen indulnak el reggelente a fővárosi munkahelyre, iskolába.

A forgalom növekedése, az óriási dugók pedig előbb-utóbb kikényszerítik a közúti kapacitások bővítését.

Ez történt a 2-es főúttal is, amely a rendszerváltás idején még kétszer egy sávos út volt, és keresztül vezette a forgalmat a Dunakanyar településeinek kellős közepén. Később elkészült a városokat elkerülő 2/a, majd ezt több ütemben bővítették.

Mire megépült Vác és a főváros között a kétszer két sáv, elkészült a Megyeri híd is, valamint az M0 további szakaszai, így az M2-es immár a körgyűrűbe csatlakozik.

Az M2-es jelenleg Vác déli csomópontjánál ér véget gyorsforgalmi útként, itt ugyanis alaposan megváltozik a domborzat. Váctól a magyar-szlovák határátkelőig, Parassapusztáig igencsak hegyvidéki a terep. Ezért, valamint mert a szlovák fél más útvonalakat részesített előnyben, sokáig nem volt napirenden az M2-es meghosszabbítása. Ebben történt változás a múlt év végén, az idei év elején, és ennek következtében a fejlesztés felkerült a kormány kiemelt közlekedési projektjeinek listájára.

Mindezek fényében nem meglepő, hogy az M2-es gyorsforgalmi út továbbtervezésére közbeszerzést írt ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF). A Vác déli, illetve északi csomópontjától a szlovák határig vezető távot több szakaszra osztották, és az első tervezési munkákat a Váctól északra elterülő területen hirdették meg.

A feladat első része a Nőtincs és Rétság északi csomópont közötti szakasz engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése, továbbá a szükséges engedélyek megszerzése.

Az M2-es érintett szakasza 9,5 kilométer hosszú, kétszer két forgalmi sávos, fizikai elválasztással rendelkező gyorsforgalmi út. A második rész a Drégelypalánknál tervezett komplex pihenőhely engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése, továbbá a szükséges engedélyek megszerzése. Az M2-es kétoldali pihenőhelye visszakötést kap a 2-es számú főútra.

A létesítendő út fizikai elválasztással rendelkezik majd, szélessége húsz méter lesz. Az útvonalon összesen három különszintű csomópontot kell megterveznie a nyertes pályázónak, valamint öt völgyhidat. A leghosszabb közülük 1205 méter hosszú, a legnagyobb támaszköz hetven méteres.