fbpx
  • Megjelenés:

Márki-Zay Péter közel 50 millió forintot költött Facebook-hirdetésekre, de a vagyonnyilatkozata alapján nincs ennyi pénze

Márki-Zay Péternek, Gyurcsány Ferenc jelöltjének a Facebook hirdetéstárából az derül ki, hogy eddig közel 50 millió forintot költött csak hirdetésekre, noha a politikusnak a vagyonnyilatkozata alapján nincs is ennyi pénze – hívja rá fel a figyelmet a Mandiner.

Nem lehet tudni tehát, hogy Márki-Zay mégis milyen forrásból hirdethet. A Facebook-hirdetések a baloldali jelölt nevén futnak, azonban a szabályok szerint lehet, hogy nem ő a hirdető, viszont akkor nem tudni, hogy kicsoda. A hirdetési felületéből még az derül ki, hogy az oldal egyik kezelője Németországban tartózkodik, egy másik az Egyesült Királyságban, a többiek Magyarországon.

A Mandiner cikkének megjelenéséig már közel 50 millió forintot tapsolt el közösségi oldalával kapcsolatos hirdetésekre Gyurcsány Ferenc jelöltje, Márki-Zay Péter – derül ki a Facebook hirdetéstárából.

A politikus költéseit elemezve felmerül a kérdés, hogy miből finanszírozta közösségi médiás kampányát.

A hétfőn leadott vagyonnyilatkozata szerint ugyanis Márki-Zaynak nem futja arra, hogy 50 milliót költsön a Facebookon.

A baloldali jelölt ennek ellenére a Mandiner cikkének megjelenéséig már közel 50 millió forintot (csak az elmúlt hét napban közel 10 millió forintot) hirdetett el a Facebook hirdetéstára szerint.

A Facebook-hirdetések Márki-Zay nevén futnak, azonban a szabályok szerint lehet, hogy nem ő a hirdető, viszont akkor nem tudni, hogy kicsoda. A hirdetési felületéből az derül ki, hogy az oldal egyik kezelője Németországban tartózkodik, egy másik az Egyesült Királyságban, a többiek Magyarországon.

Átláthatóság baloldali módra: Ha valaki meg akarja nézni Márki-Zay kampányelszámolását, jelszót kér az oldal

Márki-Zay Péter 2020–2021. novemberi kampányelszámolását azonban a Mandiner cikkének írásakor nem lehetett még megtekinteni a weboldalán. Amikor rákattint az érdeklődő a „2020–2021. november" (avagy a Gyurcsány-show kampányát magába foglaló időszak) linkjére a „Kampányelszámolások" menüpontban, ez a kép fogadja: