fbpx
  • Megjelenés:

Hiába ez az évtized üzlete, a főváros hagyja elúszni a rekordolcsó villamosokat

A piacihoz képest akár 70 százalékkal kedvezőbb áron juthatna hozzá Budapest 51 új Cafhoz, csakhogy a városvezetés szerint legfeljebb 20 darabra van pénz. A fővárosban napi szinten közlekednek 50 évnél is idősebb villamosok.

A főváros másfél éve nem jut egyről a kettőre az ügyben, közben több mint egymilliárd forinttal drágult a beszerzés.

Eredetileg ugyanis még 2021 május 18-ig kellett volna dönteni a villamosok lehívásáról. Ezt viszont elszalasztotta, de sikerült elérnie a spanyol járműgyártó óriásnál, hogy egy év haladékot kapjon. Azonban 2022 május 18. is úgy telt el, hogy Budapest egyetlen villamost sem rendelt meg. Az 51 darabos opció mégsem veszett oda, mert a Caf belement még egy féléves hosszabbításba.

A végső dátum tehát november 17-e.

Az persze öröm, hogy az évszázad üzlete nem úszott el véglegesen, csakhogy a szerződéses egységár a totojázás következtében jócskán, mintegy 150 ezer euróval megdrágult.
Ez mintegy 60 millió forint, ami 20 járműnél már 1,2 milliárdra rúg. Ekkora összeg ég most el teljesen feleslegesen!!

Vagyis minden abba az irányba mutat, hogy ezeket a villamosokat még 2021-ben az első dátumig kellett volna beszerezni. Pláne úgy, hogy a főváros trolibeszerzésében ugyanez történt, szintén milliárdos áremelkedés állt be, miután egy évig ültek rajta.

Tarlós István és Vitézy Dávid öröksége Karácsony Gergelynek!

A Caf-opció teljes felhasználásának elszalasztása azért is különösen fájó, mert az egész alapját egy majd tízéves szerződés adja. A BKK és akkori vezetője, Vitézy Dávid még 2014. március 5-én, Tarlós István első ciklusában írt alá szállítási szerződést a Caffal.

Minden villamos kulcsfontosságú Budapestnek!!